بیوگرافی خواننده ترکیه (تارکان)
نوشته شده توسط اکبر پرستار در ساعت 11:28

بیوگرافی خواننده ترک(تارکان)

تارکان توت اوغلو(تولد: ۱۷ اکتبر ۱۹۷۲ شهر آلزی آلمان) مشهور به تارکان یکی از مطرح*ترین ومشهورترین خوانندگان ترکیه*است. او با فروش ۱۹ میلیون آلبوم از موفق*ترین خوانندگان ترکیه محسوب می*شود و به او لقب شاهزاده پاپ داده*اند. شهرت او در کشورش با شهرت الویس پریسلی در امریکا مقایسه شده*است. او با تک آهنگ لوس مشهور شد و فعالیتش را ادامه داد.
[تصویر:  jmsq32zobr3u8wg2c5.jpg]
زندگی نامه

تارکان دز آلمان از علی و نجمه بدنیا آمد. نام او از یکی از پادشاهان قدیم ترک گرفته شده و به معنای قوی و بزرگ می*باشد.او دارای چهار خواهر به نامهای ادنان و گولای و نورای و هدنان ویک برادر به نام هاکان می*باشد.

ابتدای کار

زمانی که خانواده تارکان به ترکیه بازگشتند او در مدرسه موسیقی کارامورسل شروع به یادگیری موسیقی کرد و کم کم با کمک کمپانی Istanbul Plak اولین آلبوم خود را به نام بدون تو دوباره, عرضه کرد که این آلبوم باموفقیت چشمگیری ۷۵۰ هزار کپی فروخت و جوانان ترکیه را به سوی خود کشاند. برای این آلبوم او با اوزان چلاکوغلو تنظیم کننده همکاری کرد . چهره جذاب و انقلابی او استیل خاص و گوشواره اش او را بیشتر مورد توجه قرار می*داد.
[تصویر:  wmaz3a4j5ydxc4deztiy.jpg]
شیکیدیم۱۹۹۴تا۱۹۹۶

موفقیت آلبوم اول تارکان باعث شد تا خواننده مطرح زن ترکیه سزن آکسو برای آلبوم دومش با او همکاری کند تا آلبومی که خیلی*ها منتظرش بودند هر چه بهتر به بازار آید.آلبوم آه-توچیز دیگری, بافروش دو میلیون کپی در ترکیه و ۷۵۰ هزار کپی در اروپا نام تارکان را بر سر زبان*ها انداخت.این اولین فروش بی سابقه یک خواننده ترک در اروپا بود .تک آهنگ بلرزون در مارکت اروپا عرضه شد و فروش چشمگیری داشت.درحالیکه این فقطآغاز موفقیت*های او بود
وسه*های جهانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰

در جولای سال ۱۹۹۷ تراک لوس Simarik شروع طوفانی تبلیغات در ترکیه را از آلبوم سوم او بی تو می*میرم به همراه داشت. تارکان برای این آلبوم که تهیه اش سه سال طول کشید بار دیگر با سزن آکسو و اوزان چلاکوغلو همکری کرد. این آلبوم ۴٫۵ میلیون کپی در ترکیه فروخت و دومین آلبوم پرفروش تاریخ ترکیه می*باشد. تک آهنگ لوس در چارت*های کشورهای اروپایی مانند نروژ وفرانسه وسوییس و آلمان و... در رده اول تا سوم قرار گرفت.این آهنگ که صدای ماچ کردن تارکان شنیده می*شود توسط بسیاری از خوانندگان دنیا تقلید شد از جمله هولی والانس که آن را با نام Kiss_Kiss دوباره خوانی کرد. به دنبال موفقیت تک آهنگ تارکان آلبومی گلچین از کارهایش عرضه کرد به نام [[تارکان]] این آلبوم به خاطر فروش و محبوبیت زیادش تارکان را صاحب جایزه موسیقی جهانی World_Music_Awarad کرد.در همان سالها تارکان دور ذنیا سفر می*کرد تا موزیکش را به جهانیان معرفی کند .اوبیش از ۸۰ کنسرت مختلف در کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی وشمالی اجرا کرد.
[تصویر:  slxy8yh4wu5t0le1w3yt.jpg]
کارما ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲

در ژانویه ۲۰۰۱ تارکان تحت برند بین*المللی پپسی آلبوم منقاطع را به بازار عرضه کرد .دو تک آهنگ تحت عنوان*های هوپ Hup و مثل آدم سادهKuzu Kuzu عرضه شد. این آلبوم فروش زیادی در خارج از ترکیه مخصوصا کشور روسیه به همراه داشت و مدل مو و طرز لباس پوشیدنش طرفداران زیادی پیدا کرد.
دودو ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴

اولین آلبو تارکان با برند کمپانی خوذش HITT Production در تابستان سال ۲۰۰۳ با نام زنDudu وارد بازار شد.این آلبوم شامل ۵ تراک و ۵ ریمیکس بود و بیش از یک میلیون کپی فروخت. تارکان برای این آلبوم تیپ اسپرت تر و پوشیده تری به خود گرفت و جنبه جذابیت شهوانی در رده دوم کازش قرار گرفت.

نزیکتر بیا ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶

در سال ۲۰۰۵ بالاخره پس از ده سال تارکان اعلام کرد که آلبوم انگلیسی او آماده شده*است.او از سال ۱۹۹۵ با کمک تهیه کننده مشهور احمد ارتوگان کار را برای آلبوم شروع کرده بود ولی آن را عقب می*انداخت. در نهایت در ۱۰اکتبر ۲۰۰۵ تارکان تک آهنگ Bounce عرضه کردو آلبوم نزدیک تر بیا Come Closer در ۷ آوریل سال ۲۰۰۶ در اروپا و آمریکا عرضه شد. تارکان با نویسندگان خوانندگانی مانند بریتنی اسپیرز و شکیرا و همچنین رپر مشهور ویکلف جین همکاری کرد.همچنین او در چندین شوی تلویزیونی در اروپا ظاهرشد تا آلبومش را تبلیغ کند. این آلبوم موفقیت چشمگیری بر خلاف انتظارات نداشت همچنین چندین تراک از آلبوم قبل از عرضهٔ رسمی بر روی اینترنت پخش شد و هزاران دانلود غیرمجاز صورت گرفت و فروش آن نتوانست موفقیت*های آلبومهای قبلی را تکرار کند.

متامورفوز ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸

در کریسمس سال ۲۰۰۸ تارکان آلبوم متامورفوز(تغییر) را به بازار عرضه کرد که با وجود جو بد علیه او در هفته اول ۳۰۰۰۰۰ کپی فروخت و بهترین آلبوم سال ۲۰۰۸ در ترکیه لقب گرفت. این آلبوم بین همه مردم و حتی منتقدان بسیار محبوب شد و آنرا بهترین آلبوم تارکان می*دانستند در حالیکه عده*ای نیز آنرا بدترین آلبوم تارکان می*دانند. این آلبوم شامل ده آهنگ بود که ویدویوی اول آن برای تراک Vay Anam Vay عرضه شد. ویدیوهای بعدی شامل Pare Pare- Arada Bir -Dilli Duduk است. ویدیوی Dilli Duduk نیز نامزد برترین ویدیوی سال شد.

ُAdimi Kalbine Yaz
[تصویر:  wqqvhskf85de3uhq4rf.jpg]
تارکان در july 2010 آلبوم جدید خود به نام Adimi Kalbine Yaz را به بازار عرضه کرد. آهنگ*های این آلبوم بیشتر به کارهای قدیمی تارکان شبیه است و تارکان در این آلبوم دوباره با ترکیب سازهای سنتی ترکی با سازهای دیگر به استیل قدیمی خود برگشته است. این آلبوم با استقبال فوق العاده ای روبه رو شد و در هفته اول عرضه بیش از 225000 نسخه آن به فروش رفت.

 

 



:: موضوعات مرتبط: بیوگرافی تارکان بزرگ ، ،

صفحه قبل 1 صفحه بعد